Wg regulaminu Warsztatu pkt. 2.4. ppkt. b, kontakt z klientem odbywa się po przekroczeniu 800 zł przy zgłoszeniu jednej usterki, bądź 1200 zł przy zgłoszeniu więcej niż jednej usterki, chyba że Klient wyznaczył przy Zleceniu inny próg cenowy.
Jeśli nie wiesz, do której grupy przyporządkować swoją problem, przykładowe usterki znajdziesz na samym dole.
ŚWIATŁA
1. |
Wymiana żarówki - prosty dostęp |
wg czasu pracy |
0,1h* |
2. |
Wymiana żarówki - trudniejszy dostęp, bądź wymiana wielu żarówek |
wg czasu pracy |
0,3h* |
3. |
Poszukiwanie usterki dotycząca świateł inne niż wymiana żarówek (np. instalacja elektryczna, wyłącznik świateł wstecznego, przełącznik zespolony, przetwornica ksenonu) |
wg czasu pracy |
0,7h* |
4. |
Zlokalizowanie uszkodzenia instalacji elektrycznej i jego naprawa |
wg czasu pracy |
1,5h* |
5. |
Naprawa świateł w samochodach ciężarowych - tj. naprawa świateł tył, naprawa świateł obrysowych |
wg czasu pracy |
4h* |
6. |
Podłączenie instalacji elektrycznej do haka 7-pinowego, gdy podłączenie wymaga modułu UWAGA: do ceny usługi należy doliczyć części, tj. moduł, gniazdo - chyba że w zestawie kupionym przez klienta znajdują się odpowiednie części |
wg czasu pracy |
2,5h* |
7. |
Podłączenie instalacji elektrycznej do haka 13-pinowego (w tym podłączenie pod moduł czujników parkowania, doprowadzenie do modułu haka zasilania tzw. "30" i "15". UWAGA: do ceny usługi należy doliczyć części, tj. moduł, gniazdo - chyba że w zestawie kupionym przez klienta znajdują się odpowiednie części |
wg czasu pracy |
4h* |
BADANIE KOMPUTEREM
1. |
Badanie komputerem pojazdu na życzenie klienta – wyświetlenie i kasowanie błędów w systemach (o ile możliwe jest skasowanie) |
120zł |
2. |
Badanie komputerem pojazdu - adaptacje wartości, zerowanie okresów serwisowych, zerowanie uzupełnienia płynów eksploatacyjnych, wymiany akumulatora itp. |
120zł |
3. |
Kasowanie błędów w sterownikach po obecnej naprawie w naszym Warsztacie - o ile naprawa tego wymaga |
0-100zł |
AKUMULATOR, UPŁYW PRĄDU
1. |
Sprawdzenie stanu technicznego akumulatora bądź ładowania |
wg czasu pracy
|
0,1h* |
2. |
Sprawdzenie upływu prądowego (UWAGA: w momencie, gdy klient zleca problem z upływem prądu, a problem podczas sprawdzania nie występuje, czas sprawdzania wydłuża się, ze względu na ilość i czas sprawdzania poboru prądu w różnych warunkach) |
wg czasu pracy
|
0,5h* |
3. |
Wymiana akumulatora - bez odpowiedzialności za utratę pamięci np. kodu radia, oraz sprawdzenie ładowania |
wg czasu pracy
|
0,2h* |
4. |
Poszukiwanie upływu - usterki stałe, proste, bez wcześniejszych prób naprawy w innych warsztatach |
1h-2h
|
1h* |
5. |
Poszukiwanie upływu - usterki sporadyczne, przemijające, po próbach naprawach przez inne warsztaty/osoby) |
1h-3h
|
2h* |
6. |
Wyeliminowanie upływu - cena zależna od zlokalizowanej usterki. Jeśli zlokalizowanie i naprawa usterki przekracza założony próg cenowy, wycena naprawy jest wysłana SMS do klienta |
cena indywidualna |
|
ROZRUSZNIK
1. |
Regeneracja rozrusznika 12V bez malowania |
1h-1,5h |
1,0h* |
3. |
Wymontowanie i zamontowanie rozrusznika - proste - wymaga odłączenia akumulatora! (bez odpowiedzialności za utratę pamięci np. kodu radia, wolnych obrotów itp.) |
wg czasu pracy |
0,9h* |
4. |
Wymontowanie i zamontowanie rozrusznika - trudne - wymaga demontażu innych elementów osprzętu silnika. UWAGA: wymaga odłączenia akumulatora! (bez odpowiedzialności za utratę pamięci np. kodu radia, wolnych obrotów itp.) |
wg czasu pracy |
2h* |
5. |
Wymontowanie i zamontowanie rozrusznika - bardzo trudne - wymaga demontażu innych elementów UWAGA: wymaga odłączenia akumulatora! (bez odpowiedzialności za utratę pamięci np. kodu radia, wolnych obrotów itp.) |
wg czasu pracy |
3h* |
ALTERNATOR I ŁADOWANIE
1. |
Poszukiwanie usterki w układzie ładowania baterii 12V - usterki statyczne, proste, bez prób naprawy w innych warsztatach |
0h-1h |
0h* |
2. |
Poszukiwanie usterki w układzie ładowania baterii 12V - usterki sporadyczne, przemijające, po próbach naprawach przez inne warsztaty/osoby) |
0,5h-2h |
1h* |
3. |
Regeneracja alternatora 12V |
1h-1,5h |
1,25h* |
5. |
Naprawa wirnika alternatora - wymiana i toczenie pierścienia ślizgowego |
0,25h |
0,25h* |
6. |
Wymontowanie i zamontowanie alternatora - proste - UWAGA: wymaga odłączenia akumulatora - bez odpowiedzialności za utratę pamięci np. kodu radia, wolnych obrotów itp. (w nowszych autach - sterowanie regulatorem LIN, COM - należy doliczyć cenę podłączenia komputera w celu kasowania błędów, patrz pkt.3 badanie komputerem w naszym Warsztacie |
wg czasu pracy |
1h* |
7. |
Wymontowanie i zamontowanie alternatora - trudne - wymaga demontażu innych elementów osprzętu silnika UWAGA: wymaga odłączenia akumulatora - bez odpowiedzialności za utratę pamięci np. kodu radia, wolnych obrotów itp. W nowszych autach - sterowanie regulatorem LIN, COM - należy doliczyć cenę podłączenia komputera w celu kasowania błędów, patrz pkt.3 badanie komputerem w naszym Warsztacie |
wg czasu pracy |
2h* |
8. |
Wymontowanie i zamontowanie alternatora - bardzo trudne - wymaga demontażu innych elementów osprzętu silnika UWAGA: wymaga odłączenia akumulatora - bez odpowiedzialności za utratę pamięci np. kodu radia, wolnych obrotów itp. W nowszych autach - sterowanie regulatorem LIN, COM - należy doliczyć cenę podłączenia komputera w celu kasowania błędów, patrz pkt.3 badanie komputerem w naszym Warsztacie |
wg czasu pracy |
3h* |
UKŁAD CHŁODZENIA
1. |
Przegląd klimatyzacji – odpompowanie i czyszczenie czynnika, sprawdzenie szczelności, wymiana oleju i uzupełnienie czynnika (do usługi należy doliczyć użyty czynnik) |
0,75h |
0,75h |
2. |
Poszukiwanie usterki układu chłodzenia - usterki statyczne, proste, bez prób naprawy w innych warsztatach |
0-1,5h |
1h* |
3. |
Poszukiwanie usterki układu chłodzenia - usterki sporadyczne, przemijające, po próbach naprawach przez inne warsztaty/osoby) |
1h-3h |
1,5h* |
4. |
Zlokalizowanie miejsca uszkodzenia i naprawa instalacji elektrycznej |
wg czasu pracy |
1,5h* |
5. |
Zlokalizowanie nieszczelności układu klimatyzacji |
wg czasu pracy |
0,5h* |
6. |
Naprawa nieszczelności układu klimatyzacji - (np. wymiana oringu, spawanie rurki aluminiowej) - przy więcej niż jedna nieszczelność, cena może wzrosnąć |
zależne od rodzaju nieszczelności |
200zł* |
7. |
Wymiana lub demontaż i montaż podzespołów w układzie chłodzenia - przy wymianie np. kompresora, przewodu ciśnieniowego klimatyzacji, należy doliczyć cenę przeglądu układu klimatyzacji |
wg czasu pracy |
1h* |
8. |
Naprawa podzespołu w układzie chłodzenia - jeśli naprawa wymaga demontażu podzespołu, do ceny należy doliczyć dodatkowo cenę demontażu i montażu oraz czasami podłączenia komputera w celu kasowania błędów (patrz pkt.3. badanie komputerem po naprawie w naszym Warsztacie). Jeśli zlokalizowanie i naprawa usterki przekracza założony próg cenowy, wycena naprawy jest wysłana SMS do klienta |
cena indywidulana |
|
UKŁAD STEROWANIA SILNIKIEM
1. |
Poszukiwanie usterek w układzie sterowania silnikiem - usterki statyczne, proste, bez prób naprawy w innych warsztatach |
1h |
1h* |
2. |
Poszukiwanie usterek w układzie sterowania silnikiem - usterki sporadyczne, przemijające, po próbach naprawach przez inne warsztaty/osoby) |
1,5h-3h |
1,5h* |
3. |
Wymiana lub demontaż i montaż podzespołów układzie sterowania silnikiem |
wg czasu pracy |
1h* |
4. |
Naprawa podzespołów układzie sterowania silnikiem inne niż sterownik/ moduł - jeśli naprawa wymaga demontażu podzespołu, do ceny należy doliczyć dodatkowo cenę demontażu i montażu. Jeśli zlokalizowanie i naprawa usterki przekracza założony próg cenowy, wycena naprawy jest wysłana SMS do klienta |
cena indywidualna |
|
5. |
Naprawa sterownika/modułu w układzie sterowania silnikiem - jeśli naprawa wymaga demontażu podzespołu, do ceny należy doliczyć dodatkowo cenę demontażu i montażu. Jeśli zlokalizowanie i naprawa usterki przekracza założony próg cenowy, wycena naprawy jest wysłana SMS do klienta |
cena indywidulana |
|
6. |
Zlokalizowanie miejsca uszkodzenia i naprawa instalacji elektrycznej |
wg czasu pracy
|
1,5h* |
UKŁADY BEZPIECZEŃSTWA CZYNNEGO
1. |
Poszukiwanie usterki w układzie bezpieczeństwa czynnego - usterki statyczne, proste, bez prób naprawy w innych warsztatach |
0,75h-1,5h |
1h* |
2. |
Poszukiwanie usterki w układzie bezpieczeństwa czynnego - usterki sporadyczne, przemijające, po próbach naprawach przez inne warsztaty/osoby) |
1-2h |
1,5h* |
3. |
Wymiana lub demontaż i montaż elektrycznych podzespołów układów bezpieczeństwa czynnego |
wg czasu pracy |
1h* |
4. |
Naprawa podzespołów w układzie bezpieczeństwa czynnego - jeśli naprawa wymaga demontażu podzespołu, do ceny należy doliczyć dodatkowo cenę demontażu i montażu. Jeśli zlokalizowanie i naprawa usterki przekracza założony próg cenowy, wycena naprawy jest wysłana SMS do klienta |
cena indywidualna |
|
5. |
Zlokalizowanie uszkodzenia instalacji elektrycznej i jego naprawa |
wg czasu pracy |
1,5h* |
UKŁADY BEZPIECZEŃSTWA BIERNEGO
1. |
Poszukiwanie usterki w układzie bezpieczeństwa biernego - usterki statyczne, proste, bez prób naprawy w innych warsztatach biernego |
0,75h-1,5h |
0,75h* |
2. |
Poszukiwanie usterki w układzie bezpieczeństwa biernego - usterki sporadyczne, przemijające, po próbach naprawach przez inne warsztaty/osoby) |
1-2h |
1* |
3. |
Wymiana lub demontaż/montaż elektrycznych podzespołów układów bezpieczeństwa biernego |
wg czasu pracy |
1h* |
4. |
Zlokalizowanie miejsca uszkodzenia i naprawa instalacji elektrycznej |
wg czasu pracy |
1h* |
5. |
Naprawa podzespołów w układzie bezpieczeństwa biernego - jeśli naprawa wymaga demontażu podzespołu, do ceny należy doliczyć dodatkowo cenę demontażu i montażu. Jeśli zlokalizowanie i naprawa usterki przekracza założony próg cenowy, wycena naprawy jest wysłana SMS do klienta |
cena indywidualna |
|
WSPOMAGANIE KIEROWNICY
1. |
Poszukiwanie usterki w układzie wspomagania kierownicy - usterki statyczne, proste, bez prób naprawy w innych warsztatach biernego |
0,75h-1,5h |
1h* |
|
Poszukiwanie usterki w układzie wspomagania kierownicy - usterki sporadyczne, przemijające, po próbach naprawach przez inne warsztaty/osoby) |
1-2h |
1h* |
2. |
Wymiana lub demontaż/montaż elektrycznych podzespołów układu wspomagania kierownicy |
wg czasu pracy |
1,5h* |
3. |
Naprawa elektrycznych/eletronicznych podzespołów układu wspomagania kierownicy - jeśli naprawa wymaga demontażu podzespołu, do ceny należy doliczyć dodatkowo cenę demontażu i montażu. Jeśli zlokalizowanie i naprawa usterki przekracza założony próg cenowy, wycena naprawy jest wysłana SMS do klienta |
cena indywidualna |
|
4. |
Zlokalizowanie miejsca uszkodzenia i naprawa instalacji elektrycznej |
wg czasu pracy |
1,5h* |
UKŁADY KOMFORTU
1. |
Poszukiwanie usterki w układzie komfortu - usterki statyczne, proste, bez prób naprawy w innych warsztatach biernego |
0,5h-1,5h |
1h* |
2. |
Poszukiwanie usterki w układzie komfortu - usterki sporadyczne, przemijające, po próbach naprawach przez inne warsztaty/osoby) |
1h-2,5h |
1,5h* |
3. |
Wymiana podzespołów układu komfortu ** |
wg czasu pracy |
1h* |
4. |
Zlokalizowanie miejsca uszkodzenia i naprawa instalacji elektrycznej (np. instalacja w drzwiach) |
wg czasu pracy |
1,5h* |
5. |
Kodowanie w układzie komfortu |
cena indywidualna |
0,75h* |
6. |
Naprawa podzespołu w układzie komfortu innej niż sterownik/moduł, np zamek drzwi, mechanizm wycieraczek - jeśli naprawa wymaga demontażu podzespołu, do ceny należy doliczyć dodatkowo cenę demontażu i montażu. Jeśli zlokalizowanie i naprawa usterki przekracza założony próg cenowy, wycena naprawy jest wysłana SMS do klienta |
cena indywidualna |
1h* |
7. |
Naprawa sterownika/modułu w układzie komfortu. Jeśli zlokalizowanie i naprawa usterki przekracza założony próg cenowy, wycena naprawy jest wysłana SMS do klienta |
cena indywidualna |
|
UKŁAD WSKAŹNIKÓW
1. |
Poszukiwanie usterek w układzie wskaźników i układu informacyjnego - usterki statyczne, proste, bez prób naprawy w innych warsztatach biernego (nie dotyczy usterek, np. "zapalają się różne kontrolki na liczniku) |
0,5h-1,5h |
0,75h* |
2. |
Poszukiwanie usterek w układzie wskaźników i układu informacyjnego - usterki sporadyczne, przemijające, po próbach naprawach przez inne warsztaty/osoby) - nie dotyczy usterek typu np. "zapalają się różne kontrolki na liczniku) |
1h-2h |
1h* |
3. |
Naprawa elektrycznych podzespołów układu wskaźników i układu informacyjnego, np. licznik - jeśli naprawa wymaga demontażu podzespołu, do ceny należy doliczyć dodatkowo cenę demontażu i montażu oraz czasami podłączenia komputera w celu kasowania błędów(patrz badanie komputerem). Jeśli zlokalizowanie i naprawa usterki przekracza założony próg cenowy, wycena naprawy jest wysłana SMS do klienta |
cena indywidualna |
|
4. |
Wymiana lub demontaż i montaż podzespołu w układzie wskaźników i układu informacyjnego |
wg czasu pracy |
0,5h* |
5. |
Zlokalizowanie uszkodzenia instalacji elektrycznej i jego naprawa |
wg czasu pracy |
1,5h* |
POMOC PRZY PARKOWANIU
1. |
Poszukiwanie usterek w układzie pomocy parkowania - usterki statyczne, proste, bez prób naprawy w innych warsztatach biernego |
0,5h-1,5h |
0,75h* |
2. |
Poszukiwanie usterek w układzie pomocy parkowania - usterki sporadyczne, przemijające, po próbach naprawach przez inne warsztaty/osoby) |
1h-2h |
1,25h* |
3. |
Wymiana/demontaż i montaż podzespołów układu partronika |
wg czasu pracy
|
0,5h* |
4. |
Naprawa elektrycznych podzespołów układu partronika - jeśli naprawa wymaga demontażu podzespołu, do ceny należy doliczyć dodatkowo cenę demontażu i montażu. Jeśli zlokalizowanie i naprawa usterki przekracza założony próg cenowy, wycena naprawy jest wysłana SMS do klienta |
cena indywidulana |
|
5. |
Zlokalizowanie uszkodzenia instalacji elektrycznej i jego naprawa |
wg czasu pracy |
1,5h* |
UWAGA!
1. Za naprawę usterek nie wymienionych w cenniku obowiązuje stawka za roboczogodzinę bądź cena zaproponowana po wcześniejszym kontakcie telefonicznym (np. naprawa sterownika)
2. Firma zastrzega sobie prawo do zwiększenia ceny na powyższe usługi, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym - głównie przy bardzo trudnych usterkach (poniżej 0,5% wszystkich napraw)
3. Kolumna czwarta "Dominanta" to najczęściej występująca cena za daną usługę, która jest jedynie informacją, a nie dokładną kwotą usługi
Akumulator, upływ: problem z rozruchem silnika, głównie na dłuższym postoju, szybkie "cykanie" z okolic rozrusznika po przekręceniu kluczyka
Układ chłodzenia: problemy z chłodzeniem wnętrza pojazdu, nie działająca dmuchawa/wentylator nagrzewnicy, brak ogrzewania, nieprawidłowy kierunek nawiewu powietrza wewnątrz pojazdu, brak możliwości sterowania prędkością dmuchawy/wentylatora nagrzewnicy, problem z wentylatorem silnika, klimatyzacji, wentylator silnika działa od razu po odpaleniu silnika
Układ sterowania silnikiem: problemy z układem dolotowy, układ oczyszczania spalin, DPF, AdBlue, silnik nie odpala, pomimo że rozrusznik kręci, brak mocy, silnik gaśnie podczas jazdy
Układ bezpieczeństwa czynnego: ABS, ESP, asystent pasa ruchu, radar, napęd 4x4, wibrowanie pedału hamulca podczas hamowania, kamera zajęcia pasa
Układ bezpieczeństwa biernego: AIR-BAG, napinacze pasów, czujniki zderzenia
Układ komfortu: elektryczne szyby, elektryczne lusterka, centralny zamek, wycieraczki, keyless, spryskiwacz
UKŁAD WSKAŹNIKÓW I UKŁADY INFORMACYJNE - licznik, brak oświetlenia licznika, TPMS, kontrolka czujników ciśnienia w oponach, poziom płynów, temperatura zewnątrz